“Иргэдээс төрийн байгууллага, албан тушаалтанд гаргасан өргөдөл, гомдлыг шийдвэрлэх тухай” хууль, “Иргэдийн өргөдөл, гомдлыг шийдвэрлэхтэй холбогдсон зарим арга хэмжээний тухай” Засгийн газрын 2005 оны 67 дугаар тогтоолын хүрээнд яам, агентлаг, аймаг, нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газар болон орон нутгийн төрийн захиргааны байгууллага, албан тушаалтанд 2022 оны 1 дүгээр улиралд иргэдээс гаргасан өргөдөл, гомдлын шийдвэрлэлтийн тайлан, мэдээг нэгтгэн танилцуулж байна.
2022 оны 1 дүгээр улиралд 118198 иргэнээс төрийн захиргааны төв болон нутгийн захиргааны байгууллага, албан тушаалтанд хандаж өргөдөл, гомдол, санал хүсэлт гаргасан байна.
Үүнээс 110089 иргэний өргөдлийг хуулийн хугацаанд шийдвэрлэж, 424 иргэний өргөдлийг хугацаа хэтрүүлэн шийдвэрлэжээ. Шийдвэрлэлт 93.1 хувийн үзүүлэлттэй байна. Мөн 2634 өргөдлийг холбогдох байгууллага, албан тушаалтанд шилжүүлэн шийдвэрлүүлжээ.
Хугацаа хэтрүүлэн шийдвэрлэсэн өргөдөл гомдолд санхүүгийн дэмжлэг хүссэн, нийгмийн халамжийн үйлчилгээнд хамрагдах хүсэлт өндөр үзүүлэлттэй байлаа.
Тайлант хугацаанд 19947 иргэн нийгмийн халамж, үйлчилгээнд хамрагдах, санхүүгийн дэмжлэг хүссэн, 13014 иргэн хөдөлмөр эрхлэлт, ажилтай, орлоготой болоход дэмжлэг хүссэн өргөдөл гаргасан байна.
Цаашид өргөдөл гомдлын шийдвэрлэлтийн чанарыг сайжруулах, явц байдлыг ил тод нээлттэй болгох, тайлан мэдээг цахимжуулах зорилгоор Unelgee.gov.mn цахим хуудаст өргөдөл гомдлын тайлан мэдээг нэгтгэх бэлтгэл ажил хийгдэж байна.
Засгийн газрын Иргэд олон нийттэй харилцах-1111 төвд хандаж гаргасан иргэдийн санал хүсэлтийн шийдвэрлэлтийн байдлыг 2022 оны 4 дүгээр сарын 27-ны өдөр Засгийн газрын 25 дугаар хуралдаанд танилцуулсан тул тайлан мэдээнд нэгтгээгүй болно.
Нэг. Засгийн газрын гишүүд, яам, агентлагийн удирдлагад хандаж иргэдээс гаргасан өргөдөл, гомдлын талаар:
2022 оны 1 дүгээр улиралд Засгийн газрын гишүүд болон яам, агентлагийн удирдлагад хандан иргэдээс нийт 50852 өргөдөл, гомдол гаргаснаас 47335 өргөдөл, гомдлыг хуулийн хугацаанд шийдвэрлэсэн нь 93.0%-ийн үзүүлэлттэй байна. (өргөдөл, гомдлын шийдвэрлэлтийн байдлыг хүснэгт №1-т харуулав)
23113 иргэн бичгээр, 11878 иргэн цахимаар, 13420 иргэн утсаар, 2110 иргэн биечлэн ирж уулзаж өргөдөл, гомдол, санал хүсэлтээ гаргажээ.
(Өргөдөл, гомдлыг хэлбэрээр нь ангилан хүснэгт №2-т харуулав)
Хоёр. Нутгийн захиргааны байгууллага, албан тушаалтанд хандаж
иргэдээс ирүүлсэн өргөдөл, гомдлын талаар
2022 оны 1 дүгээр улиралд аймаг, нийслэлийн төрийн захиргааны байгууллага, албан тушаалтанд хандаж нийт 67346 иргэн өргөдөл, гомдол, санал хүсэлт ирүүлснээс 62754 өргөдлийг хуулийн хугацаанд шийдвэрлэсэн нь 93.2%-ийн үзүүлэлттэй байна. (Өргөдөл гомдлын шийдвэрлэлтийн байдлыг нэгтгэн хүснэгт №3-т харуулав)
Нийт өргөдөл, гомдол, санал хүсэлтийн 45940 бичгээр, 7358 цахим хэлбэрээр, 10342 нь утсаар, 3298 иргэн биечлэн ирж санал хүсэлтээ илэрхийлжээ.
( Өргөдөл, гомдлыг хэлбэрээр нь ангилан хүснэгт №4-т харуулав)
Хөдөлмөр эрхлэлт, нийгмийн даатгал, халамж үйлчилгээнд хамрагдах, орон сууц, санхүүгийн дэмжлэг хүссэн, газрын харилцаатай холбоотой асуудлууд хандалт өндөртэй байлаа.
ЗАСГИЙН ГАЗРЫН ХЭРЭГ ЭРХЛЭХ ГАЗАР